Alle Categorieën
    Filters
    Voorkeuren
    Zoek

    Storingen

    Tip! Check regelmatig het volgende:
    Zit de laatst beschikbare software in uw apparaat? Ook al is het product nieuw in doos gekocht, dan nog kan er een recentere software versie beschikbaar zijn, die diverse problemen kan verhelpen. Het apparaat is natuurlijk eerder geproduceerd als dat u het gekocht heeft. Raadpleeg de internetsite van het merk van uw product. Als u in de zoekbalk op die site uw type invult dan zullen er wel links verschijnen naar bijvoorbeeld een ondersteuning of servicepagina. Daar wordt uitgelegd hoe u een update kunt uitvoeren. Normaliter gaat dat via een usb stick of als u het product met internet verbonden heeft kan het ook vaak online. Mocht het niet duidelijk zijn hoe dit voor uw product te doen, neem dan contact met ons op.

     

    Storingen

     

    Wij krijgen heel vaak telefoon dat het beeld stilstaat, de teletekst functie niet werkt of er een melding op het scherm staat. Deze fouten zijn meestal opgelost als je achteraan in je digicorder EN je TV de stroomkabels er even uithaalt. Even wachten tot alle lampjes uit zijn en opnieuw proberen, je zal zien dat veel problemen daarmee opgelost zijn.

    Start je TV toestel niet op? Ook hier achteraan in het scherm even de stroomkabel er uit halen kan een oplossing bieden..

    U hebt "Geen signaal" op uw beeld? De meeste mensen kijken TV via een Digicorder. Deze Digicorder is aangesloten op HDMI of Scart. Met het knopje Source op de afstandsbediening van je TV (niet die van je digicorder!) kan je, je TV terug schakelen naar HDMI of Scart. Als je dan terug op de juiste bron staat moet je terug beeld hebben. Indien je geen beeld hebt bel je best even naar je provider. Het nummer van Telenet is: 015/666666 dat van Proximus: 0800/22800

    Heeft blokvorming of blokjes in het beeld? dan duidt dat vaak op een signaal tekort. Sluit uw televisie of decoder even rechtstreeks op het hoofdpunt (waar kabel binnenkomt of bij Proximus waar modem staat) aan om te kijken of het dan wel goed is. Bij Telenet is vaak oudere bekabeling, oude pluggen en verouderde splitters een bron van storing. Heeft u dan nog beeldstoring, bel dan met de klantenservice van uw provider om een signaalmeting te laten uitvoeren. Zij kunnen meestal telefonisch via de Digicorder de signaalsterkte en fouten opsporen.

    Valt je TV spontaan uit na een lange tijd spelen?
    Bij alle recente televisies staat standaard een ECO stand aan, waardoor de tv zichzelf uitschakeld als deze 4 uur niet bediend wordt. Als u met een externe decoder kijkt en u daarop de zenders bediend valt de tv na +/- 4 uur dus uit.
    U kunt de ECO stand uitschakelen door in het menu de eco functie te selecteren en de uitschakelklok op 0 zetten ipv 240min.

    Geluid hapert/knarst af en toe bij kijken via een decoder?
    Kijkt u via een digitale decoder televisie en hapert/knarst het geluid af en toe, haal dan even de stroomstekker van zowel de tv als de decoder circa 15 minuten uit het stopcontact en steek ze er dan terug in. U dient dan wel de decoder en tv opnieuw aan te zetten. Heeft u het dan nog, probeer dan het gebruik van een andere high speed hdmi kabel of neem contact op met uw provider voor een signaal controle.


    Smart TV werkt niet, netwerk foutmelding of sommige Youtube filmpjes spelen niet meer af?
    Als u bijv Youtube wilt kijken via het smart tv platform van uw televisie en u ontvangt een netwerk foutmelding en uw tablet, pc of smartphone werkt wel gewoon op uw (wifi)netwerk, probeer dan het volgende: Haal even een minuut de stroomstekkers van uw televisie, wifi router/modem uit het stopcontact. Steek daarna de stroomstekkers weer terug in het stopcontact. Wacht een minuut. Zet uw televisie weer aan, en probeer via het menu van de televisie via de netwerk optie opnieuw uw netwerk verbinding in te stellen. Als u dat via Wifi doet heeft u wel weer uw eigen Wifi wachtwoord nodig. Het kan ook nodig zijn om via het menu van de tv de smart hub een keer te resetten of opnieuw in te stellen. Bij TV's ouder dan 5 jaar vervallen bij sommige merken de licenties op Netflix en / of Youtube. Indien dit het geval is kan U het oplossen door een Google Chromecast of Apple TV aan te sluiten op je TV.