Alle Categorieën
    Filters
    Voorkeuren
    Zoek

    Storingen

    Heb je een TV toestel van Samsung, Philips, LG of SONY defect? Wij herstellen deze zelf in ons eigen atelier. Heeft U een audio toestel defect van Pioneer, Bose, Philips of Samsung (of ander merk bij ons aangekocht) kan U ook bij ons terecht voor een herstelling in eigen atelier! Een webshop met service... Je ziet, het kan!

     

    Tip! Check regelmatig het volgende:
    Zit de laatst beschikbare software in uw apparaat? Ook al is het product nieuw in doos gekocht, dan nog kan er een recentere software versie beschikbaar zijn, die diverse problemen kan verhelpen. Het apparaat is natuurlijk eerder geproduceerd als dat u het gekocht heeft. Raadpleeg de internetsite van het merk van uw product. Als u in de zoekbalk op die site uw type invult dan zullen er wel links verschijnen naar bijvoorbeeld een ondersteuning of servicepagina. Daar wordt uitgelegd hoe u een update kunt uitvoeren. Normaliter gaat dat via een usb stick of als u het product met internet verbonden heeft kan het ook vaak online. Mocht het niet duidelijk zijn hoe dit voor uw product te doen, neem dan contact met ons op.

     

    Storingen

     

    Wij krijgen heel vaak telefoon dat het beeld stilstaat, de teletekst functie niet werkt of er een melding op het scherm staat. Deze fouten zijn meestal opgelost als je achteraan in je digicorder EN je TV de stroomkabels er even uithaalt. Even wachten tot alle lampjes uit zijn en opnieuw proberen, je zal zien dat veel problemen daarmee opgelost zijn.

    Start je TV toestel niet op? Ook hier achteraan in het scherm even de stroomkabel er uit halen kan een oplossing bieden.. Zo niet TVspecialisten.be bellen of mailen!

    U hebt "Geen signaal" op uw beeld? De meeste mensen kijken TV via een Digicorder. Deze Digicorder is aangesloten op HDMI of Scart. Met het knopje Source op de afstandsbediening van je TV (niet die van je digicorder!) kan je, je TV terug schakelen naar HDMI of Scart. Als je dan terug op de juiste bron staat moet je terug beeld hebben. Indien je geen beeld hebt bel je best even naar je provider. Het nummer van Telenet is: 015/666666 dat van Proximus: 0800/22800

    Heeft blokvorming of blokjes in het beeld? dan duidt dat vaak op een signaal tekort. Sluit uw televisie of decoder even rechtstreeks op het hoofdpunt (waar kabel binnenkomt of bij Proximus waar modem staat) aan om te kijken of het dan wel goed is. Bij Telenet is vaak oudere bekabeling, oude pluggen en verouderde splitters een bron van storing. Heeft u dan nog beeldstoring, bel dan met de klantenservice van uw provider om een signaalmeting te laten uitvoeren. Zij kunnen meestal telefonisch via de Digicorder de signaalsterkte en fouten opsporen.

    Valt je TV spontaan uit na een lange tijd spelen?
    Bij alle recente televisies staat standaard een ECO stand aan, waardoor de tv zichzelf uitschakeld als deze 4 uur niet bediend wordt. Als u met een externe decoder kijkt en u daarop de zenders bediend valt de tv na +/- 4 uur dus uit.
    U kunt de ECO stand uitschakelen door in het menu de eco functie te selecteren en de uitschakelklok op 0 zetten ipv 240min.